Business people shaking hands, finishing up a meeting

Lepiej późno, niż później

– odkryłem to w sobie.

Od kilku lat zajmuję się sprzedażą, zgłębiam tę dziedzinę życia i praktykuję ją każdego dnia. Interesuje mnie nie tylko efekt finalny w postaci udanej transakcji, ale każdy aspekt towarzyszący, poprzez motywację do zakupu, budowanie relacji, podjęcie decyzji zakupowej, negocjacje. Jestem również przekonany, że sprzedaż może być skuteczna oraz w pełni etyczna. Wszechobecna dziedzina życia, którą praktykujemy każdego dnia, często nieświadomie, sprzedajemy siebie na rozmowie kwalifikacyjnej, na randce czy też w życiu zawodowym, wykonując określone dobra i usługi.

Mój ulubiony cytat przeczytany w pewnej mądrej książce:

„Sprzedaż się zmienia, tylko ktoś zapomniał poinformować o tym dział sprzedaży”

Interesuje mnie to nieprzypadkowo, działalność polegająca na sprzedaży nieruchomości to moje podstawowe zajęcie, w ten sposób zarabiam na życie. Ciekawym zjawiskiem jest zmieniająca się sprzedaż na przestrzeni lat, obrót nieruchomościami również zmienia się w czasie, rola brokera nieruchomości czy też pośrednika jest zupełnie inna od tej sprzed kilku czy kilkunastu lat.
Kiedyś czytałem ciekawy artykuł, jak dziś wygląda zakup elektroniki w sklepie RTV-AGD, zainspirował mnie do przemyśleń, gdy klient pojawia się w sklepie decyzyjny lub też nie, gdzie skieruje pierwsze kroki, do której półki podejdzie, co widzą jego oczy, czy wyciągnie smartfona i będzie googlował opinie o interesującym go produkcie czy też porównywał ceny? Czy będzie chciał negocjować cenę? Czy interesuje go rozszerzona gwarancja? Treść z pogranicza szarlataństwa i neurolingwistyki? Czy aby na pewno? Czy opinia w Internecie to nie zagrywka PR-owska producenta, a może marketing szeptany. Dziś nie jest to tak proste jak kilkanaście lat temu, oczywiście nie można uogólniać i spłycać tematyki, w dobie automatycznych płatności i pakowania do koszyka online przyjdzie kiedyś czas na refleksję i zechcemy indywidualnej porady, rzetelnej opinii osoby z branży niezwiązanej jednym produktem z jednym producentem, by uczciwie podpowiedziała nam, co jest dla nas dobre, a co niekoniecznie.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkedin
Contact us